mandag 30. august 2010

Temafest + Krabbing + Transvestitter

På lørdag hadde vi den første festen her på RCNUWC. Det er tradisjon at alle rommene går i hvert sitt tema, og vi var engler og demoner (veldig originalt..). Uansett, folk slo seg helt løs, og stemningen var helt utrolig. Folk her kan virkelig danse! Det er også tradisjon at førsteåringene hopper i fjorden etter festen, men heldigvis hoppet bare de som kunne svømme (det var visst en som hadde hoppet i fjor uten å kunne svømme). Vannet var iskaldt og det var helt mørkt, så kommer nok ikke til å gjenta det på en stund, men det var allikevel veldig gøy. Ble også båret tilbake av en svensk «politi», så skal ikke klage.

Sweden House 101

Irina og meg, anglorna.
  











Klokka ett om natta, forfrisket etter nattbad

I går (søndag) løp vi Løpskarusellen. Det er en rekke løp som går rundt i området her,både for oss og for lokalbefolkningen (de finnes faktisk!) og vi kunne velge mellom å gå/løpe 6 eller 12 km. Vi (Halfdan, Benedicte, Eivind (Norge) og Rafael (Venezuela)) valgte å krabbe 6 km. Dummeste jeg har gjort i hele mitt liv. Hadde aldri trodd å krabbe kunne være så slitsomt. Men moralen var på topp og Eivind sang hele veien. Etter en halvtime (under 1 km) bestemte allikevel jeg og Rafael oss for å løpe resten (De siste 3 km baklengs med Irene fra Spania, og Katie fra Wales, som spilte gitar).

Sweden House spirit
Sooool

Dansker
På kvelden hadde vi «Velkommen til UWC»-møte og EAC fair, der vi fikk høre om de forskjellige aktivitetene på skolen. Jeg skrev meg opp på rundt 12 tror jeg, så må nok kutte ned etterhvert. Senere, rundt midnatt, fikk jeg og noen norske jenter omvisning på en av øyene hvor vi fikk se «The Witch's house» (dritekkelt hus, som tatt ut av en skrekkfilm) og en hemmelig strand av Jacub og Nicholas. Etter det gikk vi videre til en annen øy hvor noen hadde laget bål og hele skolen hadde samlet seg for å overraske Irina (Nepal). Med 200 mennesker samlet på ett sted, er det bursdager veldig ofte, og alle feires sånn rundt midnatt. Jeg og Inger- Lousie ble kjørt hjem på tralle av Jacub (jeg går aldri noen steder lenger), før vi dro til Nicholas og så Monsterbedriften.



I dag har vi ikke noe program, utrolig deilig, vi har bare vært en tur i Dale (20 min unna), og der var det utrolig nok et kjøpesenter! (Sånn 5 butikker, og selvfølgelig ikke H&M og sånt, men allikevel). I tillegg har vi vært oppe i fjellene, hvor det er kjempefin utsikt. Skal ta med kameraet opp dit en dag!



Denne skolen er forresten utrolig random, i dag i Kantina under lunsjen, satte de på musikk og plutselig kom ca alle andreåringsguttene inn i kjoler og med sminke. En annen UWC- tradisjon, som det tydeligvis er hundrevis av.

Kantinaaa



- hasta pronto!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar