lørdag 4. september 2010

Freedag!

Tjänare alleihopa!

Nå er jeg kommet inn i hverdagen her på UWC. Dvs at jeg også har hatt mitt første møte med IB, og jeg merker at norsk skole virkelig er barnehage i forhold til det de andre har vært igjennom. F.eks ligger jeg 5 år bak i kjemi. FEM (bruker alt jeg har for å understreke) år!

Helene møter IB
Men skoledagene er egentlig ganske deilige. Har 7 blokker, dvs 7 fag, som rulerer hele tiden. Dvs at hver dag er forskjellig, noe som er veldig deilig. Hver dag er på 4 blokker. I tillegg har jeg en friblokk, noe som vil si at jeg kun har tre timer ca annenhver dag. Skolen slutter alltid kl 14, unntatt på tirsdager, da vi slutter kl 12.




På onsdag var jeg veldig flink til å gjøre lekser (kan nesten halve periodesystemet utenat, på engelsk). I går gikk dagen med til å voldta konfektesken jeg fikk av Julie før jeg dro.



Ellers har de siste dagene gått med til trening, skole og til å prøve ut EAC's. (Extra-Academic Commitments, aktiviteter utenom skolen, som man MÅ være med på). I går prøvde jeg ut SaFuGe (Save Future Generations), Amnesty og skrev meg opp på Yoga, hurray. Neste uke skal jeg prøve ut en del andre, det er masse å velge mellom.



Skulle egentlig klatre i dag, men det var en stor årlig fotballkamp mellom første- og andreåringene. Utrolig gøy!! Har ikke spilt fotball på over et år, men det var dødsgøy allikevel. I tillegg var det utrolig fint vær. Det var kjempestemning og alle var utrolig konkurranseinnstilte. Var som hele VM i en kamp, veldig spesielt. Hvem som vant? Førsteåringene selvfølgelig! Vi vant faktisk hele 6-3, så det var en fin anledning til å skrive stillingen i ansiktet til alle på laget, og selvfølgelig «WINNERS» andre steder på kroppen. I tilfelle noen lurte på hvem som vant.

(Kommer bilder fra kampen senere)

På kvelden var vi først på World Today (debattforum for hele skolen), deretter dro vi til Snikkarbua før vi dro ut på øya for å se på stjernene (haha, klisjé). Tilslutt så vi Forrest Gump, før jeg endte opp her, som halvzombie, og skal legge meg.

Forresten har jeg planer om å dø i helgen. Siden det er hele TO dager til neste skoledag, er lærerne så omsorgsfulle at de har gitt oss nok å gjøre slik at vi skal slippe å savne skolen. I heart IB. Men skal ikke klage, andreåringene går virkelig igjennom mye mer enn jeg kan forestille meg, så jeg skal spare sutringa til neste år. Garanterer at den kommer da.


Legger ved noen bilder av min lilla hula.



PS: ALT som kommer i posten, kommer opp på veggen! Og Ingerid, nå kan jeg endelig legge ut adressen min:

Helene Lindgren Skarpeid

Red Cross Nordic United World College

6869 Flekke


Senga


Pulten (legg merke til det blå teltet under pulten jeg fikk av andreåringen min, Oda, da jeg flyttet inn. Veldig praktisk (eh), og også veldig dekorativt. Men jeg ble glad, tusen takk Oda!)


 Irene og Katies hjørner

 Endia (Latvia)
-God natt!

1 kommentar:

  1. Adresse ja, det var bra! :) Kanskje det dukker opp noe post etterhvert..
    Gla' for at du har det bra!

    SvarSlett