tirsdag 5. oktober 2010

Norge er et lite land...



Joda, så var det helg nok en gang. Jeg og Inger-Louise bestemte oss for å ta på oss de herlige refleksvestene og ta to ikke ikke så altfor trygge Flekke-bikes og sykle over fjellet til Dale (1,2 mil hver vei). På veien stakk vi først innom en saueutstilling i Flekke (må jo være med på det som skjer her) hvor vi bla møtte de gamle damene som vi besøkte for noen uker siden. Deretter dro vi til Dale og satte oss på en kafé. Plutselig kommer en mann bort til oss og spør om vi er fra UWC. Så spør han om vi er fra Ås. Og så spør han om jeg kjenner moren til Live. Norge er virkelig et lite land..

På fredag var det også Red Cross Day, så da hadde vi ikke klasser, men førsteåringene hadde foredrag om Røde Kors til klokka 12 i stedet. Andreåringene hadde University Fair, så de hadde intervjuer med div. universiteter i stedet. Her er det sånn at universitetene kommer hit for å selge seg, så vi har hatt besøk av unisverseter som Princeton, Brown og Harvard. Gøy at de kommer hele veien til Flekke for å få folk til å søke. I tillegg var det bursdagen til 3 elever OG s 15-års dagen til skolen, så vi fikk kake og brus, partyparty.

Forrige uke bakte jeg faktisk 4 brød, ordentlige grovbrød, som jeg ikke har smakt siden jeg dro. I tillegg fikk jeg førstevalget mitt i PBL (Project Based Learning Week, fancy ord for høstferie) som er fire dager surfing og klatring på Stadt. Så dit drar jeg om en uke, og etter det tror jeg jeg skal på en jentehelg til Bergen. Dvs, om jeg overlever denne uken med skole, har 3 labraporter (har null peiling på hvordan jeg skal skrive den), div presentasjoner, prøver osvosv. IB gjør det den kan for å holde motivasjonen nede.


Gleder meg!!

Jo, og så skal vi begynne med house-competitions! Dvs, alle husene konkurrerer i forskjellige ting gjennom hele året, og det huset som vinner får en stor pokal på slutten av året. Det er både sportsarrangementer og andre ting, som hvem som er mest miljøvennlige osv. Skikkelig Harry Potter, tror det blir gøøy.

I natt har jeg sovet i Swedish Classroom med Andrew (Canada) og Benny (Norge) etter en bursdag fordi vi skulle svømme på morgenen. 8 timer søvn på to døgn er virkelig ikke bra.. Men sov heldigvis litt i norsken da (klasserommet består jo bare av sofaer, hva forventer de?!).


Nå har jeg kommet nettopp hjem fra nachos-klubben og skal endelig få stumpen i gir og starte på leksene (har levd i fornektelse en god stund nå), men med god hjelp fra Alvaros namnam-ting fra Paraguay skal jeg komme meg igjennom det!

Hurraa!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar